Tuesday, November 20, 2012

တရားတစ္ပုဒ္ နာၾကားျပီးေသာ္

ပထမ တစ္ပုဒ္ေရး လိုက္ပါတယ္။ ပုဂၢလိက ဆန္ သြား တာမို႕ ျပန္ လည္ ဖ်က္ ပစ္ လိုက္တယ္။ ဥပမာ  သီလ ယူတယ္ဆိုရင္   သီလ ေစာင့္ေတာ့မယ္ဆိုရင္  ငါးပါးလား    ရွစ္ပါးလား    ကိုးပါးလား ရည္ရြယ္ရမွာေပါ့ဗ်ာ။  ညစာမစားပဲမေနႏိုင္  အိမ္ေထာင္သည္မို႕ ဆိုရင္ ငါးပါးသီလ ပဲ လံုဖို႕ေကာင္း ပါတယ္။

                      တရားတစ္ပုဒ္ နာၾကားျပီ ဆိုကတည္းက    ေဟာမည့္ပုဂၢိဳလ္    ေဟာသည့္တရား    ေရြးခ်ယ္ရပါတယ္။ ၀ိပႆနာ တရား မႀကိဳက္  တဲ့ သူဟာ တရား လည္း အားမထုတ္ လိုပါ ဘူး    အားမထုတ္ လို တဲ့အတြက္  ၀ိပႆနာ တရား မနာပါဘူး   နာတဲ့အခါမွာ လည္း    ၀ိပႆနာမွာ ပါတဲ့  စကားလံုးေတြရဲ႕  အဓိပၸါယ္ ကို အို တယ္.... ဆိုတာနဲ႕   မဂၤလာမရွိလိုက္တာ     နာတယ္.... ၾကက္သေရ မ၇ွိလိုက္တာ....ေသတယ္ ဆို  တာနဲ႕   ဖတ္ မေျပာေကာင္း မဆိုေကာင္း   လြဲဟ  ဖယ္ဟ  ဆိုတာမ်ိဳးေျပာေတာ့မွာ။

                        တရားေဟာပုဂၢိဳလ္က ေဟာလိုက္တဲ့ တရားမွာ  မိမိ မသိတာ  မတတ္တာ  မလိမၼာ တာ ဆံုးမ ဖို႕ အျပင္ သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡ က ကၽြတ္ရာ လြတ္ရာ  နဲ႕  ၀ိပႆနာ တရား က်င့္ပံုက်င့္နည္းေတြ ပါမွာပါ။  သိျပီးရင္ ေတာ့ က်င့္ဖို႕ လိုပါတယ္။   တိတ္ေခြစီဒီ ဖြင့္ ဆံုးသြားေတာ့ ခလုတ္ပိတ္ ဘာမွ်မက်န္ ေတာ့ ဘူးဆိုရင္  အဆင္ေျပမွာ မဟုတ္ပါ ဘူး။

                       ဘာယူသြားမလဲဗ်ာ။     ။ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာ လူမ်ိဳး   အသက္ 50 ေက်ာ္   ဘ၀ရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း  ကုန္သြားပါျပီ   အခ်ိဳ႕ တတိယ အရြယ္ ေရာက္ေန ျပီ  တစ္ခ်ိဳ႕ ဆို တတိယ အရြယ္တို႕  ေနညိဳခ်ိန္ တို႕  ကို လက္သင့္မခံေသး တာေတြ လည္း ေတြ႕ေနရပါတယ္။  ဘယ္သူ႕အတြက္လဲ

                       ငါဘာလုပ္ေနသလဲ   ဘယ္သူ႕အတြက္လဲ      ဘယ္အတြက္လဲ  ဆိုတာကို အရင္ ဆံုးျဖတ္ဖို႕ လိုမယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။ ဘယ္သူမွ  ငါ့ဘို႕ ( ငို႕ဘ ) သမားေတာ့ မဟုတ္ဘူး   မလုပ္တတ္ မကိုင္တတ္ လြဲ မွားေနသူရယ္။  ေတြေ၀ ျပီး အဆံုး အျဖတ္ရ ခက္ ေနသူရယ္။  လည္းရွိပါတယ္။

                      အခ်ိဳ႕ အဆံုးအျဖတ္ မပိုင္ႏိုင္သူေတြ ရွိတယ္  သူတို႕က မေျပာပါဘူး ေဘးကၾကည့္မွ သိသာ တာပါ။  တစ္ခ်ိဳ႕ အသက္အရြယ္က  တတိယ အရြယ္ လြန္ လာျပီ  စတုတၳအရြယ္ ထဲမွာ ေရာက္ေနျပီ  အလုပ္လုပ္ခ်င္ေနတံုးပဲ  စီးပြားရွာခ်င္ေနတံုးပဲ   မာန တရား ထားခ်င္ေနတံုးပဲ သားေတြ သမီးေတြ ကို ေနရာမေပး အလွည့္မေပး ႏိုင္ၾကေသး ဘူး။

                      မွန္ပါတယ္  ဆင္းရဲ လြန္းတယ္  တေန႕လုပ္ တစ္ေန႕စားေတြ ရွိတာေပါ့   အခုေျပာတာက သည္လို မဟုတ္ပဲ နဲ႕  အသက္ရ်ည္ရွည္ ( ၁၀၀ မွာ ၁ေယာက္ ရွားပါတယ္ ) ( က်န္းက်န္းမာမာ  ၁၀၀ မွာ ၁၀ေယာက္ေလာက္ ေရာဂါကင္းတာပါ  ) အဲသလိုမ်ိဳးသူေတြဟာ

                       မိမိ တို႕ လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္တဲ့   ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာ တရား ထက္ေတာ့ ဘယ္ဟာက ပို ျငိမ္းေအး မွာ လဲ?  စီးပြား လုပ္ေနရင္   ဘယ္လို လုပ္ ျငိမ္းေအးမွာ လဲ ?   ( အဲ တာ က အေလ့ အက်င့္ မရွိေတာ့ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာ တရား ရဲ႕  ျငိမ္းေအးမႈ  ကို မသိလို႕ လည္းျဖစ္ႏိုင္တယ္။

သင္ၾကရသူေတြ။         ။ ကၽြန္ေတာ့္ ညီ  ကၽြန္ေတာ့္ ခယ္မ  ေတြက ဆရာ၀န္ေတြေပါ့။ သူတို႕အေနနဲ႕  သူတို႕ေန႕စဥ္ဘ၀ မွာ  လူမမာေတြ မ်ိဳးစံုေအာင္ေတြ႕ရတယ္  ေမြးကင္းစကေန  သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြ ေန႕စဥ္ အိုနာ  ေသ နဲ႕ ေတါ႕ရတယ္။ မဆန္းေတာ့ ဘူး ဆိုေပတဲ့ သံေ၀ဂ ရတယ္။

                     ဒါေၾကာင့္ လည္း အသက္ ၅၀ အရြယ္မွာ  အဘိဓမၼာ   ၀ိသုဒၶိမဂ္    ဋီကာေက်ာ္   စတာေတြ ကို သင္ယူ ျပီး ၾကျပီ  သင္ယူေတာ့ လည္း  ဘာသြားေတြ႕ လဲ ဆိုေတာ့  ပညတ္  နဲ႕  ပရမတ္ ကိုေတြ႕ပါတယ္။ အဘိဓမၼာသည္ ပညတ္ ႏွင့္ ပရမတ္ ကို ျပတ္သားရွင္း လင္း ေသခ်ာစြာ ထင္ရွားသိျမင္ေစရန္ ခြဲျခားျပသေပသည္”  လို႕ ဆိုတယ္မဟုတ္လား

                     ပညတ္ ျဖစ္တဲ့ အေပၚရံ ရဲ႕ ပိုင္ဆိုင္ ပတ္သက္မႈ     မရွိတာအရွိထင္မႈ   မပိုင္တာ အပိုင္ ထင္မႈ   မစြဲသင့္တာ စြဲလန္းေနမႈေတြ ဟာ    ရုပ္ နာမ္ ဓမၼ သခၤါရ ေတြ အေပၚ   ငါ။  သူ။  လူ။  ပုဂၢိဳလ္။ သတၱ၀ါ  ေယာက်ၤား ။ မိန္းမ  ထင္မွတ္ မွား ရာ က စတယ္ ဆိုတာ  မသိ လို႕ပါပဲ။

                    ဘယ္သူမွ   ဘယ္အရာ ကိုမွ  ထာ၀ရ မပိုင္ပါ ဘူး   မပတ္သက္ပါဘူး   ခဏ ကေလးပါ။  အဲသည္  ကို သိတဲ့ အခ်ိန္ သိတဲ့ အခိုက္ သိတဲ့ တစ္ခဏမွာပဲ     ( ေလာ  ေဒါ  ေမာ  ) ကိေလသာေတြ   မရွိေတာ့ ဘူး လို႕အဘိဓမၼာက ဆိုပါတယ္။

                   တရားတစ္ပုဒ္ ကို နာၾကား ျပီးေနာက္ ထိုတရား အတိုင္း ( ၀ါ) ေဟာသည့္အတိုင္း မက်င္ လို လွ်င္ မေလ့လာ မဆည္း ပူး လိုလွ်င္ ( ၀ါ ) မက်င့္ေဆာင္ လွ်င္ ထိုတရား ကို နာရသည္မွာ အက်ိဳး မရွိ အခ်ည္းႏွီး ျဖစ္ေတာ့သည္။   မိမိသည္ ငါးပါးသီလ ကို လံုျခံဳ၏    ၈ပါးသီလ ျဖစ္ေသာ ၀ိကာလ ေဘာဇနာ  (ေန႕လြဲညစာ စားျခင္း ) အျဗဟၼစရိယာ ( မျမတ္ေသာ အက်င့္ မက်င့္ ျခင္း - အိမ္ေထာင္သည္ လည္းမဟုတ္ ငယ္ရြယ္သူလည္း မဟုတ္ဆိုလွ်င္ က်င့္ႏိုင္ရမည္ )။ ပြဲလမ္းသဘင္ ၾကည့္ျခင္း  တီးမႈတ္ကခုန္ျခင္း   ကိုယ္ ရုပ္ ျပဳျပင္ အလွဆင္ လိမ္းျခယ္ နံ႕သာ ျခယ္ ျခင္း  ( နစၥဂီတ........ )ဆိုသည္မ်ားက  ထိန္းႏိုင္ လွ်င္ ေန႕စဥ္ ဥပုသ္ ေစာင့္ေန ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

                    ထို႕ျပင္ ေမတၱာသဟဂေတန ေစတႆာ သဗၺပါဏ ဘူေတသု..... အစရွိေသာ ေမတၱာ ျဖင့္ ယွဥ္ေသာစိတ္ ျဖင့္ေန ျခင္းက လည္း မျဖစ္စရာ မေနႏိုင္စရာ မ၇်ိပါ။ 

                   ေမတၱာေၾကာင့္ပင္ ေသျခင္း ကင္းေသာ နိဗၺာန္သို႕ေရာက္သြား ႏိုင္သည္ ဟု  ဆံုးမ ၾက ပါသည္။ ထိုေမတၱာ အေၾကာင္းကို  ေလ့လာတင္ျပပါဦးမည္။

No comments:

Post a Comment