အေမ့အသက္ မငယ္ပါ အေမ့အသက္ ၉၀ နီးေန ပါျပီ မိမိ ႏွင့္ ေမြးေန႕( ေမြးရက္ )ေမြးလ တူျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ ၁၃၇၄ နတ္ေတာ္လျပည့္ေက်ာ္ ၉ ရက္ တနဂၤေနြေန႕တြင္ အေမ့အသက္ သည္ ၈၇ ႏွစ္တင္းတင္းျပည့္ကာ ၈၈ ႏွစ္အတြင္းသို႕ေရာက္၇ွိေပမည္။ မိမိ လည္း အေမထက္ ၃၂ နွစ္တိတိ ငယ္ရာ ၅၅ ျပည့္၍ ၅၆ သို႕ ေရာက္ ၇ွိေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕တြင္ စိးပြားေရး လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ရန္ အေျခအေန မ်ား လုပ္ငန္းမ်ား မ်ားျပားသလို ဒါန သီလ ဘာ၀နာ တည္းဟူေသာ ဘာသာေရး လုပ္ႏိုင္ရန္ ဓမၼရိပ္သာ တရားစခန္း တရား သင္တန္း မ်ားက လည္း ေပါလွပါဘိေတာင္း။
မဟာစည္၊ မိုးကုတ္၊ လယ္တီ၊ ဓမၼဒူတ၊ သဒၶမၼရံသီ၊ ခ်မ္းေျမ႕ရိပ္သာ၊ မိုးညွင္း၊ သဲအင္းဂူ၊ စြန္းလြန္း၊ ေျမဇင္းေတာရ၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာဓမၼေဇာတိ စသည္ျဖင့္ ဓမၼရိပ္သာေတြ မ်ားလွပါျပီ။
အခ်ိဳ႕က ေန႕စဥ္ ေန႕တရားစခန္း ဖြင့္ၾကသည္ အခ်ိဳ႕က ၃ ရက္မွ စကာ ၅ ရက္ ၇ ရက္ ၁၀ရက္ ရက္ ၃၀ ရက္ ၆၀ စသည္ျဖင့္ တရားလံ႕လ ရွိသူ အဆင္ေျပမႈအလိုက္ စခန္းစဥ္မ်ား ဖြင့္ထားၾကပါသည္။ ( အမွန္တကယ္ေတာ့ ဤစခန္း မ်ားသည္ “ဘ၀ေနနည္း” ရက္တိုသင္တန္းမွ်သာ။
သံဃာေတာ္မ်ား ၊ေယာဂီအျပီး၀တ္ ထားသူမ်ား ၊ သီလ ရွင္ဆရာေလးမ်ား သီလရင္၀တ္ထားသူမ်ား အားလံုး၏ တစ္ခုတည္းေသာရည္ရြယ္ခ်က္မွာ နိဗၺာန္ေရာက္ေရး( ၀ါ ) စိတ္ ကို ေလွ်ာ္ဖြတ္ေရးအတြက္ ေလ့က်င့္ၾကျခင္းပင္ မဟုတ္ပါေလာ။
ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ သာသနာ၀ယ္ ဗုဒၶ ဘာသာ ကိုးကြယ္သူတို႕သည္ ျငိမ္းခ်မ္း လိုၾကသည္ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ တရား ကို ရွာေဖြၾကသည္။ ထိုသို႕ ျငိမ္းခ်မ္းရာမွ မဟာသႏၱိသုခ ျဖစ္ေတာ္မူေသာ နိဗၺာန္ေရႊျပည္ျမတ္ ကို ရလို ၾကသည္ ေရာက္ လိုၾကသည္။
အရွင္းဆံုးေျပာရလွ်င္ ခႏၶာ၏ ရရွိျခင္း မွ ပယ္ခြာကာ ခႏၵာ နာမ္ရုပ္ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ ရရွိမသြားႏိုင္ရန္ ခႏၶာကို ဥာဏ္ ျဖင့္ သံုးသပ္ စီစဥ္ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထို႕အတြက္ ပါဠိဘာသာ ျဖင့္ ရွိေသာ က်မ္းဂန္မ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္၍ အ၀ိဇၨာ၊ သခၤါရ၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ စသည္တို႕ကို ပယ္ခြာကာကာ လြတ္ေျမာက္ ျခင္း ကို ရွာေဖြ လိုသူမ်ား ၏ ရိပ္သာ တရားအဖြဲ႕မ်ား ကို တရားစခန္း ဟုေခၚၾကပါသည္။
တရားစခန္းမွာ ( ၃ ) ရက္တာ။ တရားစခန္းကို ၃ ရက္မေျပာႏွင့္ ၁ည ပင္ သြားေရာက္မအိပ္ႏိုင္သူမ်ား ရွိပါသည္။ ထိုသူတို႕သည္ စြဲလမ္းျခင္း သမုဒယ ( တဏွာ ) ကိုမစြန္႕ လြတ္ႏိုင္ၾကသူမ်ားပင္။
လူမွန္ လွ်င္ ေသၾကရမည္ အျခားေသာ သတၱ၀ါမ်ား ဘာ္းသင္ၾကရမည္။ ေသေသာအခါ မိမိ၏ ခႏၶာသည္ ဘာမွ်တန္ဖိုးမရွိ ေသာ ငွက္ေပ်ာတံုး လက္ပန္တံုးမ်ားသဖြယ္။ပစ္လိုက္ရသည္။
မေသခင္ခ်စ္ ေသလွ်င္ပစ္ အႏွစ္မပါ ဤခႏၶာဟု လူေျပာသူေျပာမ်ားခဲ့ပါသည္။ ဤခႏၶာ ၏အလိုကိုသာ လိုက္မည္ဆိုပါက၊ မိုးမဆံုး ေလမဆံုး လိုက္ၾကရမည္သာ။
အခုတြင္ပင္မေသခင္က ႀကိဳးစားျပဳေလာ့ တဲ့ သင့္မွာ အလွဴဒါနေတြ မ်ားလွသည္ ေရွးကုသိုလ္က လည္းေကာင္း အခုဘ၀ က လည္းေကာင္း ၍ ေနာင္သံသရာမွာေတာ့ ေကာင္းေသာစည္းစိမ္ ဥစၥာ ဘံုဘ၀ သို႕ေရာက္ရမည္မွာ မလြဲပါ။
သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဗုဒၶဘာသာအယူအဆ တရားဓမၼအယူအဆအရ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္တို႕၏ သြားရာလမ္း မွန္းရာ ခရီးသည္ လူနတ္ခ်မ္းသာ မဟုတ္ နိဗၺာန္ ျဖစ္သည္။
ဘုရားရွိခိုးသူမ်ား ေတာင္းၾက ျခင္းမွာနိဗၺာန္ဆု ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ဆုေတာင္း၍ အေထာက္အပံ့ေကာင္း သာ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ေတာ့မရ အေထာက္အပံ့ေကာင္း ျဖစ္ပါေစတဲ့။
သို႕ေသာ္ ဓမၼစၾကာတြင္ လည္းေကာင္း အဘိဓမၼာတြင္ လည္းေကာင္း ၀ိသုဒၶိမဂ္ တြင္ လည္းေကာင္း ပဋိသေႏၶရျခင္း ကို ဆင္းရဲ ျခင္း ဟု ဘုရားကေဟာပါသည္။ ပဋိသေႏၶရျခင္းအား ခ်မ္းသာ ဟုမေဟာခဲ့ပါ ။
ဓမၼစၾကာတြင္ ဇာတိပ္ိဒုကၡာ မရဏံပိဒုေကၡာ တဲ့ ဇာတိ ျဖစ္ျခင္းသည္ လည္း ဆင္းရဲ၏ ေသျခင္း လည္းဆင္းရဲ၏။ အဘန္ဘန္ ပဋိသေႏၶေနရ ျခင္းကို ဆင္းရဲ ျခင္းဟု ေဟာပါသည္။
ထို႕အတူ အဘိဓမၼာ ( ထူးေသာတရား .. ) တြင္ လည္း ပညတ္ ႏွင့္ ပရမတ္ ကို ခြဲျခား၍ ေပၚလြင္ေအာင္ ေဖၚျပ ထား ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။အဘိဓမၼာ သည္ ပညတ္ ႏွင့္ပရမတ္ ကို ျပတ္သား ရွင္းလင္း ေသခ်ာစြာ ထင္ရွားသိျမင္ေစရန္ ခြဲျခားျပသေပသည္။( အဘိဓမၼာ-သင္တန္း နိဒါန္း )
ထင္ရွားေသာပရမတ္သည္ ပထ၀ီ အာေပါ ေတေဇာ ၀ါေယာ ဟူေသာ ရုပ္ဓါတ္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ရုပ္ကလာပ္ မံႈကေလးမ်ား စုစည္းကာ ရုပ္ ဟူ၍ ျဖစ္ေပၚလာသည္။နာမည္ပညတ္၊ပံုစံပညတ္ ႏွင့္ ရုပ္ကလာပ္မံႈမ်ားသာ ရွိေလသည္။
အႏုျမဴ=ပရမာႏုျမဴ၃၆ခု = ပရမာႏုျမဴ၁ = ရုပ္ကလာပ္မံႈ( ၁ ) ျဖစ္သည္ အျခား မည္သည္မွ မရွိ ဟု ဘုရားေဟာခဲ့ပါသည္။ ထိုရုပ္ကလာပ္မံႈမ်ားတြင္ပင္ စိတ္ေစတသိက္ ရွိသည္ ျဖစ္ရာ ရုပ္ကလာပ္မံႈ႕ နွင့္ အသိဥာဏ္ စိတ္ တို႕သည္ ထင္ရွားရွိေသာ ပရမတ္ ျဖစ္ပါသည္။
ငါ၊သူ၊ လူ၊ ပုဂိဳလ္၊ သတၱ၀ါ၊ ေယာကၤ်ား ၊ မိန္းမ ဟူသမွ်သည္ လည္း ပညတ္ သာ ျဖစ္၍ ပရမတ္ မဟုတ္ေခ် ထို႕ေၾကာင့္ နာမည္ ပညတ္ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကၽြန္ဳပ္တို႕သည္ ေဘးျဖစ္ေအာင္ လည္း ေန ႏိုင္သည္။ ေဘးလြတ္ေအာင္ လည္း က်င့္သံုးႏိုင္သည္။
နိဗၺာန္ သည္ အကယ္စင္စစ္ ေအးျငိမ္းခ်မ္းသာျခင္း အတိ ထင္ရွားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပရမတ္ ထဲတြင္ ပါ၀င္၏ နိဗၺာန္သည္ ထင္ ရွား ရွိ၍ ေဖါက္ျပန္ျခင္း မရွိေပ။
ထို႕အတြက္ နိဗၺာန္ မဂ္ ဖိုလ္ ကိုေတာင့္တ ၾကရာ၀ယ္။ ဆုေတာင္း၍ မရ က်င့္မွ ရမည္။ က်င့္ရာ၀ယ္ တစ္ခ်ိန္ လံုး အလုပ္မအားေသာသူ အခ်ိန္မေပးေသာသူ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာန္ မာန ကၠုႆာ မစၦရိယ စသည္ျဖင့္ အတၱ ၊ ကိေလသာ၊ အ၀ိဇၹာ၊ တဏွာ ၊ ဒိ႒ိ .. စေသာ သေဘာတရား မ်ား ကို ကိုယ္တိုင္ေတြး ေန၍ မသိပါ ။ စာဖတ္ ျခင္း ၊ တရားေတာ္မ်ား နာၾကားျခင္း ျဖင့္သာ အမွန္ ျမင္၍ ခ်မ္းသာ ရာ နိဗၺာန္ လမ္း သို႕ ေရာက္ ၾကရမည္ျဖစ္ပါ သည္။
အဘိဓမၼာတရား၏ အေျခခံ ဓမၼစၾကာ ေခၚဗုဒၶ၏ တရားဥိး ၏ အေျခခံက ပင္ သည္ဘ၀တြင္ ပင္ ခႏၶာ ကို ဆက္ဆုပ္ဖို႕ မတြယ္တာဖို႕ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ ဖို႕၊ ျဖစ္ပ်က္ ဆံုး ဖို႕၊ ျဖစ္ပ်က္ ခ်ဳပ္ ဖို႕၊ ေဖၚျပေနပါသည္။ ခႏၶာ ကိုယ္ ႀကီးသည္ ဘာေတြ နဲ႕ ဖြဲစည္း ထားသလဲ ခႏၶာ ကို တြယ္တာ ဖို႕ လား စြဲ လန္းဖို႕ လား လိုအပ္သလား သိရွိသြားေပမည္။
သို႕ျဖစ္ရာ အဘိဓမၼာ ႏွင့္ ၀ိသုဒၶိမဂ္ တရားမ်ား ဖတ္၍ နားမလည္ေသး သေဘာမေပါက္ေသး ဘူးဆိုလွ်င္ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ ဓမၼကထိက မ်ား ၏ ေဟာတရား မ်ား ကို နာၾကား ႏိုင္သည္။ ေဟာတရား မ်ား ကို နာ ၾကား၍ မွ သေဘာမေပါက္ ေသး လွ်င္ ဆရာ ရွာ ရမည္ တပည့္ ခံ ကာ ရွင္းလင္းေျပာၾကားေပးမည့္ ဆရာ လိုေပသည္။
ထိုသို႕ တပည့္ ခံႏိုင္ဖို႕က ဘုန္းေတာ္ႀကီး ကို မိမိ အိမ္ပင့္ရန္မလြယ္ မိမိက ေက်ာင္း ကန္ မ်ား သြားဖို႕ လိုသည္ ။ မိမိ ေနအိမ္မွ ၁ ရက္ ၂ ရက္ ၃ ရက္ ေတာင္ စြန္႕ဖယ္ ခဏ မသြားရဲသူ ဆိုလွ်င္ေတာ့ သည္အခြင့္အေရး မရေတာ့ျပီ ။ အခ်ိန္က် လွ်င္ ။ မည္သူမွ် မေသမည့္သူ မနာမည့္သူ မအိုမည့္သူ ေရာဂါမျဖစ္မည့္သူ ေသရာေညာင္ေစာင္း မေရာက္ မည့္သူ မ၇ွိေပ။
မအိုခင္ မနာခင္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ ( ေလ့ က်င့္ ) ထားမွ မိမိ အသက္အရြယ္ႀကီးေသာ အခါ ေသကာနီး အခ်ိန္မ်ားတြင္ မိမိ ကိုယ္ကို ေကာင္းရာသုဂတိ ေရာက္ရန္သံသယ ကင္းကင္း ယံုၾကည္မႈ ရွိမည္ပင္။
မိမိ ကပင္ မလြတ္ မလပ္ မရွင္း မလင္း ပူပန္စရာ အစုစု ေသာက အစုစု ျဖင့္ သာေသသြားမည္ဆိုပါက မိမိ လည္း မေျဖာင့္ ျဖဴးမိမိ ေနာက္ပါမ်ားအတြက္ လည္း မိမိ ကသာ လမ္းမဖြင့္ေပး လွ်င္ စိုးရိမ္ ေသာက ကင္း ႏိုင္ မည္ မဟုတ္ေပ။
ထို႕အတြက္ က်န္းမာပါလ်က္ စီးပြား ဥစၥာ ေကာင္းပါလ်က္ ပူပင္ေသာက ျဖစ္စရာ မရွိပါပဲ ေက်ာင္း တစ္ေခါက္ ေက်ာင္း တစ္ခါ မသြားသူမ်ား ႏွင့္ေတြ႕ေသာ သူဆုေတာင္း ေန ရံုပဲလား ဘာလုပ္ဦးမွာလဲ မိမိက ေတြးေနမိပါသည္။ သို႕ေသာ္ သူ႕ဟာသူေတာ့ ျငိမ္းခ်မ္း ေနမည္ ျဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment