Thursday, November 3, 2011

( စိတ္ )ကိုယ္ထည္မရွိ ဂူေအာင္းဘိ ( ၂ )

ကိုယ္ထည္မရွိ
         စိတ္မွာ အထည္ကိုယ္ျဒပ္  အထင္အရွားမရွိ ။    ထို႕ေၾကာင့္   စိတ္ကို   ျဖူသည္   မည္းသည္   ပိန္သည္   ၀သည္   ဟု   မဆိုႏိုင္။  အာရံုကိုသိႏိုင္ေသာ သေဘာ သတၱိမွ်သာ  ထင္ရွားရွိသည္။


ဂူေအာင္းဘိ
         ျမင္သိ - သိေသာ စိတ္သည္ မ်က္လံုး  အတြင္းမွာျဖစ္၏။   နံသိ - သိေသာစိတ္သည္   ႏွာေခါင္း အတြင္းမွာျဖစ္၏။     အရသာသိ-  သိေသာစိတ္သည္ လွ်ာအတြင္းမွာ  ျဖစ္၏  အေတြ႕- သိ သိေသာ  စိတ္သည္ ခႏၶာကိုယ္၀ယ္  ထိမိရာ  အရပ္တိုင္းမွာျဖစ္၏  ဤ သို႕ လွ်င္  အခ်ိဳ႕ အခ်ိဳ႕စိတ္မ်ား  မ်က္လံုးစေသာ  အရပ္၌ ျဖစ္ေသာ္လည္း   မ်ားစြာေသာစိတ္ တို႕ကား   ရင္ခ်ိဳင့္အတြင္းရွိ ဟဒယ  ႏွလံုးအိမ္မွာ ျဖစ္ၾကသည္။     ဤသို႕ လိုဏ္ဂူ   ႏွင့္  တူေသာ  ႏွလံုးအိမ္  မွာ  အျဖစ္မ်ား  ေသာေၾကာင့္   စိတ္ကို “ ဂူေအာင္းသည္ ”“ ဟုဆိုရေပမည္။
        အခ်ဳပ္မွာ  စိတ္ဟူသည္ ပံုသ႑ာန္မရွိ  အာရံုကိုရေအာင္ယူျခင္း  အာရံုကိုသိျခင္း  သေဘာသတၱိသာတည္း။   ထိုကဲ့သို႕ အာရံုယူရာ၌  မိမိျဖစ္ရင္းစြဲ ဟာဒယ လိုဏ္ဂူ  အတြင္းမွ  တစ္ဆံျခည္မွ် အျပင္မထြက္ၾကပဲ  အလြန္ေ၀းေသာအာရံုကို လွမ္း၍ ယူႏိုင္ၾကသည္။ ထိုသို႕ ယူရာ၌  ၂စိတ္ ၃စိတ္ ျပိဳင္တူ ပူးေပါင္း၍  မျဖစ္  တစ္စိတ္ျပီး တစ္စိတ္ စီကာစဥ္ကာ ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ပါ။
ေဆာင္ ---   ၁။ အာရံု  တစ္ခုခု   ရေအာင္ျပဳ   မွတ္ရွဳ စိတ္သိပံု။
                ၂။ အေ၀းလည္းသြား   တစ္ပါးတည္းလည္                                     ကိုယ္ထည္မရွိ     ဂူေအာင္းဘိ   စိတ္၏ျခင္းရာစံု။

No comments:

Post a Comment