ေမာဟ ၂ မ်ိဳး
မသိတတ္ျခင္းသေဘာသည္ ေမာဟတည္း။ ထို႕ေၾကာင့္ မသိတတ္ဘိ-ေမာဟသိေလာ့ ” ဟုဆိုခဲ့သည္။ ထိုေမာဟသည္ အႏုသယ ေမာဟ ပရိယုဌာနေမာဟ ဟု ၂ မ်ိဳးရွိ၏။ အႏုသယ ဟူေသာပါဠိသည္ ျငိမ္၀ပ္ျခင္း ကိန္းေအာင္းေနျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရွိ၏ ပရိယုဌာန -ဟူေသာပါဠိကား ထၾကြျခင္းဟုအဓိပၸါယ္ရ၏ ထို႕ေၾကာင့္ သတၱ၀ါတို႕၏ သႏၱာန္ တြင္ အစဥ္လိုက္ပါေနေသာ ေမာဟသည္ အႏုသယ ေမာဟမည္၏။ တစ္ရံတစ္ခါ စိတ္ႏွင့္ တြဲဖက္၍ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ေမာဟသည္ ပရိယုဌာန ေမာဟ မည္၏
အႏုသယေမာဟ။ ။ အဆိပ္ပင္၌အဆိပ္သီးမ်ားကို သီးေစႏိုင္ေသာ ဓာတ္သတၱိပါရွိသကဲ့သို႕ ထို႕အတူ သတၱ၀ါတို႕ သႏၱာန္၌ သိထိုက္ေသာ တရားမ်ားကို မသိေအာင္ ဖံုးကြယ္တတ္ေသာ ဓာတ္သတၱိတစ္မ်ိဳး ပါရွိေလသည္။ ထိုဓာတ္သတၱိကို အႏုသယေမာဟဟုေခၚ၏ ဤအႏုသယ ေမာဟ၏ ဖံုးကြယ္ထားမႈေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္တို႕သည္ အနိစၥဒုကၡ အနတၱ သေဘာတို႕ကိုလည္း နစ္နစ္ေနာေနာ မသိၾက သစၥာေလးပါးကိုလည္း ထိထိမိမိ မသိၾက ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ ကိုလည္း တပ္တပ္ထင္ထင္မသိျမင္ၾကေခ်။
တရားစခန္းအေၾကာင္း တရားစခန္း အေတြ႕အႀကံဳ အေၾကာင္း နဲ႕ တရားစခန္း၀င္တဲ့အေၾကာင္းကေလး ေတြ ေျပာေပးပါ
ReplyDelete