Wednesday, November 2, 2011

စိတ္အေၾကာင္း - အဆက္

တစ္ပါးတည္းလည္။
           စိတ္သည္ အလြန္ အျဖစ္အပ်က္ျမန္၏။လက္ဖ်စ္တစ္ခ်က္ တီးခန္႕  အခ်ိန္မွာပင္  စိတ္ေပါင္း  ကုေဋတစ္သိန္းမက   ေရွ႕ေနာက္ ဆက္၍   ျဖစ္ပ်က္ႏိုင္၏။ ထိုမွ်ေလာက္  အျဖစ္အပ်က္ျမန္သည့္ အတြက္      စိတ္ ၂မ်ိဳး ၃မ်ိဳး တစ္ျပိဳင္နက္ျဖစ္၍  အာရံု ၂ ခုမွ ၃ ခုကို  တစ္ခါတည္းယူႏိုင္သည္ဟု ထင္ရေလသည္။  စင္စစ္မွာ ၂စိတ္ ၃စိတ္       ျပိဳင္၍ ျဖစ္ရိုးမရွိ  တစ္စိတ္ ျပီးမွ တစ္စိတ္ ျဖစ္၍  အာရံု တစ္ခုကို  ယူျပီးမွ  အျခားအာရံုတစ္ခုကို ဆက္၍ယူရသည္။ ေမႊးႀကိဳင္စြာ    ပန္းနံ႕သာျခယ္သ  ထားေသာ   ဖဲေမြ႕ယာေပၚမွာ  ထိုင္လ်က္  ခ်ိဳခ်ဥ္စားရင္း  က၍ သီဆိုေနသူကိုၾကည့္  နားေထာင္ရာ ၌   အဆင္း  အသံ  အနံ႕  အရသာ  အထိအေတြ႕  အာရံု ၅ မ်ိဳးလံုးပင္  အနီးအပါးတြင္ ရွိ၏  ထိုအခါ စိတ္သည္ ထိုအာရံု ၅ မ်ိဳးလံုးကို  တစ္ျပိဳင္နက္ မသိ  မိမိအႏွစ္သက္ဆံုး  အာရံု တစ္ခုခု ကို  စိတ္တစ္မ်ိဳးျဖင့္ ေရ်းဦးစြာ သိျပီးမွ  အျခားအျခားေသာ အာရံုမ်ားကို  တစ္ခုျပီးတစ္ခု ဆက္၍ ဆက္၍ သိသည္။  ဤ သို႕လွ်င္ စိတ္သည္  ၂ပါး  ၃ပါး  ( အမ်ားအျပား) ျပိဳင္၍ ျဖစ္ရိုးမရွိ တစ္ခုတည္းသာ   ျဖစ္ရိုးရွိေသာေၾကာင့္  “ တစ္ပါးတည္းလည္ ” ဟု ဆိုရေပသည္။   
ဆက္ဦးအံ့    “လည္” ဟု ဆိုေသာ္လည္း  အေ၀းသို႕ လွည့္လည္သည္ မဟုတ္ အ ေ၀းအာရံုကို ယူႏိုင္ေသာေၾကာင့္ “ လည္= လွည့္လည္ ” ဟု ဆိုရေပသည္။  အာရံုတစ္ခုကို စိတ္က ယူရာ ၌ လည္း  ထိုအာရံုကို စိတ္တစ္စိတ္တည္းက အျပီး အစိး  သိေအာင္ မယူႏိုင္  အာရံုတစ္ခုကို သိထိုက္သမွ် သိေအာင္  စိတ္ေပါင္း အေတာ္မ်ားစြာ ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္ရသည္  ထိုသို႕ ဆက္၍ ဆက္၍ အေတာ္မ်ားစြာ ျဖစ္ရေသာ္လည္း  လက္ဖ်စ္တစ္ခ်က္တီး အခ်ိန္မွာ  ကုေဋသိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ပ်က္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္  လူအေပါင္းတို႕က ျမင္ -ျမင္ခ်င္း  ၾကား-  ၾကားခ်င္း    ေမႊး-  ေမႊးခ်င္း  ထိ -  ထိ ခ်င္း  သိသည္ဟု မွတ္ထင္ၾကသည္။

No comments:

Post a Comment