တစ္ပါးတည္းလည္။
စိတ္သည္ အလြန္ အျဖစ္အပ်က္ျမန္၏။လက္ဖ်စ္တစ္ခ်က္ တီးခန္႕ အခ်ိန္မွာပင္ စိတ္ေပါင္း ကုေဋတစ္သိန္းမက ေရွ႕ေနာက္ ဆက္၍ ျဖစ္ပ်က္ႏိုင္၏။ ထိုမွ်ေလာက္ အျဖစ္အပ်က္ျမန္သည့္ အတြက္ စိတ္ ၂မ်ိဳး ၃မ်ိဳး တစ္ျပိဳင္နက္ျဖစ္၍ အာရံု ၂ ခုမွ ၃ ခုကို တစ္ခါတည္းယူႏိုင္သည္ဟု ထင္ရေလသည္။ စင္စစ္မွာ ၂စိတ္ ၃စိတ္ ျပိဳင္၍ ျဖစ္ရိုးမရွိ တစ္စိတ္ ျပီးမွ တစ္စိတ္ ျဖစ္၍ အာရံု တစ္ခုကို ယူျပီးမွ အျခားအာရံုတစ္ခုကို ဆက္၍ယူရသည္။ ေမႊးႀကိဳင္စြာ ပန္းနံ႕သာျခယ္သ ထားေသာ ဖဲေမြ႕ယာေပၚမွာ ထိုင္လ်က္ ခ်ိဳခ်ဥ္စားရင္း က၍ သီဆိုေနသူကိုၾကည့္ နားေထာင္ရာ ၌ အဆင္း အသံ အနံ႕ အရသာ အထိအေတြ႕ အာရံု ၅ မ်ိဳးလံုးပင္ အနီးအပါးတြင္ ရွိ၏ ထိုအခါ စိတ္သည္ ထိုအာရံု ၅ မ်ိဳးလံုးကို တစ္ျပိဳင္နက္ မသိ မိမိအႏွစ္သက္ဆံုး အာရံု တစ္ခုခု ကို စိတ္တစ္မ်ိဳးျဖင့္ ေရ်းဦးစြာ သိျပီးမွ အျခားအျခားေသာ အာရံုမ်ားကို တစ္ခုျပီးတစ္ခု ဆက္၍ ဆက္၍ သိသည္။ ဤ သို႕လွ်င္ စိတ္သည္ ၂ပါး ၃ပါး ( အမ်ားအျပား) ျပိဳင္၍ ျဖစ္ရိုးမရွိ တစ္ခုတည္းသာ ျဖစ္ရိုးရွိေသာေၾကာင့္ “ တစ္ပါးတည္းလည္ ” ဟု ဆိုရေပသည္။
ဆက္ဦးအံ့ “လည္” ဟု ဆိုေသာ္လည္း အေ၀းသို႕ လွည့္လည္သည္ မဟုတ္ အ ေ၀းအာရံုကို ယူႏိုင္ေသာေၾကာင့္ “ လည္= လွည့္လည္ ” ဟု ဆိုရေပသည္။ အာရံုတစ္ခုကို စိတ္က ယူရာ ၌ လည္း ထိုအာရံုကို စိတ္တစ္စိတ္တည္းက အျပီး အစိး သိေအာင္ မယူႏိုင္ အာရံုတစ္ခုကို သိထိုက္သမွ် သိေအာင္ စိတ္ေပါင္း အေတာ္မ်ားစြာ ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္ရသည္ ထိုသို႕ ဆက္၍ ဆက္၍ အေတာ္မ်ားစြာ ျဖစ္ရေသာ္လည္း လက္ဖ်စ္တစ္ခ်က္တီး အခ်ိန္မွာ ကုေဋသိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ျဖစ္ပ်က္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ လူအေပါင္းတို႕က ျမင္ -ျမင္ခ်င္း ၾကား- ၾကားခ်င္း ေမႊး- ေမႊးခ်င္း ထိ - ထိ ခ်င္း သိသည္ဟု မွတ္ထင္ၾကသည္။
No comments:
Post a Comment