Thursday, November 3, 2011

ဒုတိယအခန္း ( ေစတသိက္ အကုသိုလ္ ေစတသိက္ )

ေစတသိက္အေၾကာင္း။
ေစတသိက္က စိတ္ကိုျခယ္လွယ္ပံု။
စိတ္အေၾကာင္းကို ျပရာ၀ယ္ “စိတ္ေကာင္း စိတ္ဆိုး”  ဟုျပခဲ့ပါျပီ သို႕ေသာ္ စိတ္က အာရံုကိုသိဖို႕ရန္ကိစၥ တစ္ခုသာရွိေသာေၾကာင့္ သူ႕ခ်ည္းသက္သက္ အေကာင္းအဆိုး မကြဲျပားႏိုင္ေခ်။  ေစတသိက္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ အတူျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ ထိုေစတသိက္ အမ်ား၏ အေကာင္းအဆိုးလိုက္ ၍ စိတ္သည္လည္း စိတ္ေကာင္းစိတ္ဆိုး  ျဖစ္ရေလသည္ ။  ““ စိတ္ေကာင္းစိတ္ဆိုး   ႏွစ္မ်ိဳးကြဲဖို႕ရန္  ယွဥ္ဖက္ ေစတသိက္မ်ားက  ျခယ္လွယ္၍ ထားၾကသည္။”” ဟုဆိုလိုသည္။ ဥပမာ  ေရသည္ ပင္ကိုယ္အေနအားျဖင့္ အေရာင္တမ်ိဳးတည္းသာရွိေသာ္လည္း ေဆးနီ  ေဆး၀ါ  ေဆးျပာ  ေဆးနက္ တို႕ႏွင့္ ေရာစပ္မိေသာအခါ၌ ေရနီ ေရ၀ါ ေရျပာ ေရနက္ ျဖစ္ရေတာ့ သကဲ့သို႕တည္း။ ထို႕ေၾကာင့္ စိတ္ေကာင္း စိတ္ဆိုးဟု နားလည္ဖို႕ရာ ေစတသိက္ တို႕၏ အေၾကာင္းကိုလည္း ဆက္လက္၍ ေလ့လာသင့္ၾကေပသည္။ 
ေဆာင္ ။
စိတ္၏တံထြာ   ဓမၼတာကား   ႀကံဳရာအာရံု   ရမိရံုသာ  ဖံုဖံုေကာင္း   ဆိုး   မကြဲရိုးတည္း    တစ္မ်ိဳး   တြဲဖက္  ေစတသိက္တြက္ေၾကာင့္   သက္သက္ဆိုး   ေကာင္း   အေရာင္ေျပာင္း၍     မေကာင္းလည္းစိတ္   ေကာင္းလည္းစိတ္ဟု   ခြဲစိတ္စျမဲ   ဥဒါန္းကဲ  သည္   စိတ္လည္း   ေစတသိက္ေၾကာင့္   သာကိုး...။
စိတ္ကိုမေကာင္းေအာင္  ျခယ္လွယ္ေသာ
အကုသိုလ္   ေစတသိက္   ၁၄  ပါး။ 
၁။ေမာဟ                 ၈။ ေဒါသ
၂။အဟိရိက              ၉။ ကၠုႆာ
၃။အေနာတၱပၸ           ၁၀။မစၦရိယ
၄။ဥဒၵစၥ                   ၁၁။ကုကၠဳစၥ
၅။ေလာဘ               ၁၂။ထိန
၆။ဒိဌိ                     ၁၃။မိဒၶ
၇။မာန                   ၁၄။၀ိစိကိစၦာ
ေဆာင္။
မသိတတ္ဘိ - ေမာဟသိေလာ့။ အဟိရိက - မရွက္စြတည့္။
ေနာတၱပၸမူ - မလန္႕ ဟူ၏။ မွတ္ယူပ်ံ႕လွ်က္ - မျငိမ္သက္ထ ဥဒၵစၥႏွင့္  ။ေလာဘ သေဘာ - လိုခ်င္ေဟာ၍။  မွားေသာ အျမင္-ဒိဌိတြင္သား။  မာနကားမူ-ေထာင္လႊားၾကြတက္။ ေဒါသတြက္ေၾကာင့္  ခက္ခက္ထန္ထန္။ကၠုႆာလွ်ံမူ  - လြန္ျငဴစူ၏။  ေျပာထူ မေစၦ - ၀န္တိုေလ သတဲ့ ။ တစ္ေထြမွတ္ၾက   ကုကၠဳစၥကား - ေနာင္တတစ္ဖန္  ပူပန္ထန္ျပင္း  ထိုင္းျခင္း -ထိန ။ မိႈင္း - မိဒၶႏွင့္   ဗုဒၶစသည့္ - ယံုမွားဘိ မူ  ၀ိစိကိစၦာ ဆယ့္ေလးျဖာသည္ မွန္စြာ  အကုသိုလ္ခ်ည္း တည္း။
      ( ကုသလ   -  ကုသိုလ္၏  + အ - ဆန္႕က်င္ဘက္  ။  အကုသလ -  ကုသိုလ္၏  +  ဆန္႕က်င္ ဘက္  ) 
ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ  ကိုယ္က်င့္ အဘိဓမၼာ စာမူအတိုင္း။

No comments:

Post a Comment